vrijdag, december 26, 2003

De tijd vliegt als je lol hebt


Drie maanden niets gepost, dat is een internet-eeuwigheid geleden. 't Is druk geweest op mijn werk (en dan zit ik 's avonds ook niet meer voor mijn lol achter de PC) en ook in de gemeenteraad moest het politieke handwerk voorrang krijgen.


Er is een hoop gebeurd dat op zich een logging waard was:

  • Er ligt nu een concept herindelingsontwerp van de provincie voor een gemeente Sassenheim-Voorhout-Warmond. Nu wel met (in mijn ogen) voldoende overtuigende argumenten om Voorhout in de fusie te betrekken . Hoe langer ik mij ermee bezighoudt, hoe meer de discussie over d-an-sich een ideologische wordt, met als enige uitkomst: we zijn het eens dat we het oneens zijn. Praktisch gezien zijn er wel voordelen te vinden (kom er nog wel eens op terug) die mij boven het sentiment gaan van een eigen gemeenteraad voor een eigen dorp

  • Voorhout houdt hierover op 21 januari as. een referendum. Voor de details: zie www.voorhout.nl. Typisch: het gaat wel over een besluit dat de raad van Voorhout niet zelf neemt...

  • Er is groen licht voor de uitgeklede versie van de ontwikkeling op de ING-locatie, midden in het centrum bij de spoorwegovergang. 100 parkeerplaatsen, 2500m2 winkels, 22 woningen. Mager resultaat voor 7,5 jaar plannen ontwikkelen.

  • De begroting 2004 is aangenomen. Met een plannetje om de reserve van het voormalig woningbedrijf nu voor jongeren- en ouderenhuisvesting in te zetten (MIJN initiatief, ben ik wel trots op). Jammer genoeg is de upgrading van de wijk Boekenburg gesneuveld.

  • De VVD en Voorhouts Belang hebben zonder duidelijke argumenten de uitbreiding van het jongerenwerk en het voorstel voor jongerenparticipatie uit het Welzijnsprogramma gesloopt. Het geld is niet voor iets naders, belangrijkers ingezet: oftewel: geen beleid is volgens hen beter dan een goed onderbouwd voorstel.

  • Ik word per 01/01 fractievoorzitter!



En thuis hebben we sinds deze week ADSL. Een logje is dus iets sneller gepost. Heb weer een goed voornemen!


Er komt nog genoeg interessants langs de komende tijd. Ik zal weer wat meer van mij laten horen! Fijne Kerst nog, voor zolang het duurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten