dinsdag, november 06, 2007

mijlpaaltje


Bericht 300. Tijd voor terug- en vooruitblik, en grote woorden? Laat ik het maar bij een klein bericht, dat niet eens het Leidsch Dagblad haalde. en dat is dat Marije van den Berg stopt als fractievoorzitter van de PvdA in Leiden. Politiek Weblogger nummer 1 van Nederland, en ook met haar 'persoonlijke' draai in haar berichten voor mij een voorbeeld hoe je je verantwoordt.

Nu is het in Leiden ook wel gedoe, en ook wel erg verscholen achter de stadswallen. In de hele discussie over de RGL wel of niet door de Breestraat hoor je weinig tot niets over het regionaal perspectief. Je leest berichten over hoe 'het kiezersbedrog nu in beton wordt gegoten' terwijl we hier de Leidenaren ook wel hadden kunnen vertellen hoe een referendum over een issue waarover je niet zelf maar de provincie zuid-Holland besluit, onzalig kan uitwerken. College gevallen, fractievoorzitters stappen op, gezellig is het niet

Waarom vind ik het zo jammer dat Marije nu een deel van haar taken neerlegt? Omdat ik graag had gezien dat het ook voor jonge werkende moeders het mogelijk is om duurzaam in het hart van de politiek te staan. Ten tweede omdat de PvdA in Leiden ontzettend veel 'arrogantie' wordt aangewreven, terwijl juist Marije daar met beide benen in op de grond staat, ten derde omdat het hele RGL-dossier al met al weer zo'n staatje van de slechtste karikaturen van lokale politiek laat zien.
.
Laat ik dan na 300 weblogs een klein adviesje geven, wat me na vier jaar bloggen en zeven jaar raadswerk pretendeer te 'mogen weten: lees ' Niet praten met de bestuurder' van Gerard van Westerloo. Het is voor mij misschien wel het meest duidelijke -moet ik toch wel even een IT-vakterm bij halen- politieke 'Antipattern'. - voorbeelden hoe het NIET moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten