maandag, juni 27, 2011

het einde

Nee, ik kondig niet mijn afscheid aan, zoals Angela van Bruggen (TriLokaal) bij de laatste raadsvergadering. Het is even zo'n momentje dat ik er even goed van kan genieten, zo tussen de kiwi en het olijfboompje in de tuin in. Tevreden mens, nu het met mogelijk is in de avondschemering met WiFi gewoon buiten een stukje weg te tikken. Met tevredenheid, dat het ontwerp van de turborotonde bij het Overbosch terug lijkt te zijn gebracht tot normale proporties -maar we moeten het definitieve ontwerp nog wel zien!

Het politieke jaar is zo goed als voorbij. Woensdag nog een functioneringsgesprek met het bestuur -de eerste in 11 jaar zowaaar. Het huiswerk rondom de aannemer aan de Herenweg in Warmond heeft er wel toe geleid dat we als PvdA-fractiee met de eerste herzieining van het bestemmingsplan kom Warmond konden instemmen.Het bestemmingsplan Hooghkamer is, 10 jaar na de oorspronkelijke planning, aangenomen. Zelfs het eerste krediet ter voorbereiding van de aanleg van de noordelijke randweg heeft de gemeenteraad, wij incluis, ja op gezegd.

Politiek wel  onweer aan de horizon - De behandeling van de bezuinigingen op het welzijnsprogramma eind augustus gaat best een hele pittige worden - mentaal bereid ik me als voorzitter er al wel op voor. Vooral voor de binnen- en buitensportverenigingen is de rek er al wel uit. En wat het CDA en de VVD als creatieve alternatieve inkomstenbronnen denken aan te boren: dat wordt al lang toegepast.

Maar vooralsnog: even genieten van het nu, een zomeravond zoals je er maar weinig van hebt in Nederland, en waarvan ik er veel te veel van moet laten lopen omdat ik in 1 of ander vergaderzaaltje wordt verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten