vrijdag, april 11, 2003

Hoeveel tandjes worden het dan??


De coalitie-onderhandelingen zijn gesprongen: Diep treurig. Nu heb ik ook een protestantse achtergrond en ik kom zowaar uit een CDA-nest in het Rode Bolwerk Pekela. Sommige CDA'ers zijn zelfs mijn vrienden. Ook hier in het dorp niets ten nadele van de lokale CDA (ik zou sons andere keuzen maken, maar toch). Wat er nu gebeurd is, daar heeft NIEMAND wat aan. Balkenende ratelt over gebrek aan vertrouwen: vertrouwen moet je gunnen JP. Als CHRISTEN-democraat zou je toch iets meer naar je eigen termen moeten kunnen leven, zou je ook vertrouwen in je gesprekspartner moeten gunnen. De weerbaarheid van je samenleving minstens zo belangrijk moeten vinden als het kloppen van de financiele cijfertjes.
Zalm liet al weten dat er lastenverhogingen uit het pakket van maatregelen moeten. Waar gaat dat weer ten koste van? Zou het 25 miljard bezuinigen worden?


Stiekum ben ik blij dat ik niet afhankelijk ben van een uitkering, niet dakloos ben of op een inburgeringscursus wacht. Stiekum ben ik blij dat ik in een 'rijk' dorp woon, met een sterke sociale structuur. En we kunnen ook in Voorhout best nog wel investeringen laten wachten. Maar iets verder kijkend dan mijn eigen achtertuin ben ik niet zo optimistisch.
Nu maar even in de algemene beschouwingen van de andere lokale partijen duiken. De kneuterigheid van onze eigen probleempjes voelen dan opeens weer als een warm bad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten