zaterdag, februari 25, 2006

Alaaf


Het halve (RK deel) dorp is aan het feesten. De sleuteloverdracht gisteren was een lange zit. Het is min of meer de traditie geworden in de kaatste vijf jaar dat de Carnavalsvereniging een politieke vraag aan elk van de partijen in de raad stelt, en dat daar een humoristisch betoog op volgt. de een kan dit beter als de ander. De burgemeester probeerde het aardig maar kan zijn timing puntiger maken. John Bosman als oversexte TBS'er was goed fout (vraag van een oud-prinses: "Voor de bejaarde heren is er een hangplek in het bushokje, maar heeft u wel aan de vrouwen gedacht?" antwoord: "Ik doe de hele dag niets anders !!!"). Cees van Velzen wou teveel zeggen. Wel grappig was dat John (r) en hij (l) allebei in boevenkostuum waren gekomen zonder het van elkaar te weten. Avondvoorzitter Jan Regeer: "Ik ben blij dat ze er eindelijk voor uit komen!"





VVD-voorman Ard van der Steur was bijna schizofreen omdat hij toegezegd had namens D66 te spreken. En van Rose Marie Keijzer was hij al snel op het standpunt gekomen dat de nieuwe burgemeester van Teylingen geen prins maar een Kei(j)zer moest worden. Zijn Bonaparte-kostuum stond daar prima bij.




Mijn eigen speechje als codenaam Jan-Peter van de AIVD is geloof ik ook in de smaak gevallen. Daarna nog biertje/ vlag hijsen en dan vind ik het wel weer mooi geweest.

De optocht is ook geweest (straaalend weer maar wel koud).. Vandaag heeft de PvdA in Sassenheim en in Voorhout met een bijna ouderwets demonstratiespandoek in de optocht gelopen.




Zelfs de (ex-)Trilokalers die we langs de route aantroffen (oa. Jozef van der Vooren , ex-fractievoorzitter van Warmond @nders!) moesten er behoorlijk om lachen. Warmond is morgen aan de beurt, maar zal het zonder mij moeten stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten