woensdag, februari 08, 2006

Lang leve de lol


Op gemeentelijk vlak is er weinig beweging aan de oppervlakte, ik ben een paar dagen ziek geweest, en dan loopt je blog zo 10 dagen achter. Toch zijn er wel een paar zaken die mij bezig houden. Vooral de cartoonoorlog zit mij niet lekker.
Als groot fan van Fokke en Sukke, toch ook niet altijd de meest fijnzinnige humor, heb ik wel iets met beeldgrappen. Misschien omdat ik als "kafir" (niet-islamitische) Nederlander niet kan invoelen hoe diep een spotprent over Mohammed beledigt; ik kan een beetje humor over kerk en Jezus wel aan. Ook is de bagger die er regelmatig via GeenStijl over de PvdA wordt uitgestort, best vermakelijk.Liever de humor met de scherpe randjes dan alles met de verstikkende mantel der liefde taboe verklaren.
Nu vind ik dat alles gezegd moet kunnen worden. Betekent niet dat ik vind dat ook alles gezegd moet worden.De in het kader van 'persvrijheid' getoonde tekeningen op de site van de AEL over de Holocaust zijn gewoon niet leuk en wie dit "humor" vindt, mag wat mij betreft naar de psychiater. Maar ik ga er geen stenen voor lopen gooien.

Als -op zich voorstelbare- woede nog eens bewust opgestookt wordt (en de Deense imams die hiermee in het Midden-Oosten aan de haal zijn gegaan en ook nog eens 'ondersteund' door totaal uit zijn verband gerukte andere plaatjes van het Internet, en dat dat uit moet monden in brandstichting en rellen waarbij doden vallen...dan is er gewoon sprake van moedwillige relschopperij. Maar hoe geef je een beschaafd tegengeluid? Geen Iraanse pistachenoten meer eten? De auto laten staan totdat Euro95 ook gegarandeerd uit Europese olie is gemaakt? De koelkast volleggen met Deense namaakfeta? Demonstratief met Lego spelen? Zeg het maar.


Lokaal opstekertje: de kistenfabriek Bakker mag verhuizen van de provincie en daardoor komt er een mooi terrein in Sassenheim vrij voor nog wat woningbouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten