zaterdag, april 10, 2010

Word ik oud?

Tja, net 40, dus ik heb me de grappen over of ik nu aan de motor dan wel aan de maitresse moet, maar laten welgevallen. Maar ik mag me na het vertrek van Cees van Velzen van de raadzetel naar de collegetafel  nu ook 'nestor' van de gemeenteraad van Teylingen noemen. - Het langst zittende raadslid.

Ja, ik dateer al vanuit het stenen tijdperk van het monisme, van voor Pim Fortuyn, toen er nog 1 klein dorpje aan de Leidsevaart zich verzette tegen de legioenen van de provincie Zuid-Holland maar het herindelingstij niet wist te keren. Toen Wim Kok nog premier was en Ad Melkert de rijzende ster binnen de PvdA. Zo klinkt het inderdaad als de vorige eeuw (Als je als begindatum van de 21e eeuw 1 januari 2001 neemt, zoals een echt historicus betaamt, klopt dat ook).


Nestorix, uit de Asterix-strips
Een beetje grijs schijnt er al wel aan de slapen door. Maar een nestor, dat zijn toch de witte kuiven van een Daan IJdo of een Tom Daey Ouwens? Mannen die mijn vader of mijn grootvader hadden kunnen zijn? De illustere lokale grootheid van een Joop Warmenhoven?

Desalniettemin, ik ben nestor van de raad. En als extraatje betekent dat ook, dat ik plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad mag zijn. Dus naast de ambtsketen van Decibel is er ook nog een gerede kans dat ik ook de ambtsketen van Teylingen eens zal mogen dragen. Da's dan wel weer leuk en een hele eer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten