zaterdag, juni 12, 2010

Uitslag

"Zo Joost,", sprak A. mij aan bij de groentenboer, "had jij donderdag ook het gevoel dat je bent wakker geworden in een ander land? Ik begrijp er helemaal niets van!" Het ging natuurlijk over de grote overwinning van de PVV. Dat A. zich daarover zorgen maakt, snap ik helemaal, want hij is sinds lang een Groen-Linkssymphatisant. Ik zei dat ik het wel kon begriijpen, maar er geen begrip voor had.
Toch ben ik wel redelijk gelukkig met de uitslag binnen Teylingen. Waar we in Voorhout in 2002 nog behoorlijk fors op de LPF scoorden, bleef nu de PVV in alle drie de dorpen in Teylingen onder het landelijk gemiddelde. De PvdA heeft zowaar nog een kleine winst geboekt,waar de rest van Nederland toch een lichte tot aanzienlijke achteruitgang liet zien. We scoorden ongeveer gelijk als bij de gemeenteraadsverkiezingen, terwijl daarbij Groen-Links en de SP niet meededen.
Ik hoop, dat in Den Haag we straks toch nog paars-plus mogen verwelkomen. Wat voor goeds zouden we te verwachten hebben van de optie 'zwart'? (CDA-VVD-PVV met gedoogsteun SGP)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten