zondag, maart 30, 2003

Uithuilen bij elkaar??


Vrijdag 28/03 hadden Coby en Leo Voorham uit Noordwijk een huiskamerbijeenkomst georganiseerd voor PvdA-leden in de regio. Hapje, drankje, een hoop -voor mij- nieuwe gezichten. Veel uit de afdeling Noordwijk. Jeroen Tomassen en ik hielden het Voorhoutse vaandel hoog.

Ik heb een goede avond gehad. Thea Fierens, kersvers PvdA-kamerlid, afkomstig uit Noordwijk, met een grote staat van dienst op het gebied van ontwikkelingssamenwerking, deed verslag van haar eerste weken als 'newbie' in de kamer. En over NATUURLIJK!! het PvdA-standpunt over de kruistocht van Bush en Rumsfeld.
Ik hoop dat ze haar intenties om veel het land en haar regio in te gaan zal kunnen waarmaken. Ik word in elk geval wel enthousiast van Thea's spreekstijl. Ze bracht de spanningen die nu tussen een deel van de CDA-fractie ( mensen als Gerda Verburg, Maxime Verhagen en Camiel Eurlings) en de PvdA naar boven komen, aardig in beeld. Ook stelde ze, dat de draai voornamelijk een uitvergroting van de media is, maar dat de redelijke procedurele insteek die de PvdA in haar Irak-standpunt heeft ingenomen (is er nu wel of geen goedkeuring van de VN ??) door de ontwikkelingen in het Midden-Oosten wel achterhaald zijn. Voor haar gaf de doorslag de visie die Max van der Stoel in de fractie had ingebracht. Nu heb ik grote achting voor Max van der Stoel, het is 1 van de weinige personen die ik op basis van zijn authoriteit politiek direct vertrouw. Wat hij precies in de fractie verteld heeft, kwam helaas niet meer naar voren (de heftige! discussie ging nl. direct een andere kant op).


Daarnaast heb ik ook nog heel wat andere gesprekken gevoerd: over hoe je als Nederlandse militair tegen de acties van de Amerikanen aankijkt, over het wel of niet openhouden van het weidegebied tussen Voorhout en Sassenheim, over De Combinatie in Noordwijk, over wat vroeger in de partij leuk was en wat nu leuk is... De volgende huiskamerbijeenkomst zal op 13 juni zijn, weer bij Coby en Leo in Noordwijk. Alle afdelingsleden van de PvdA-Voorhout waren van harte uitgenodigd, en ik kan het aanraden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten