zondag, september 25, 2005


bouwen aan gerechtigheid


Nee, geen plaatje plus praatje van de Jeu de Boulesbaan in Warmond, waar ik vandaag namens de PvdA Teylingen aanwezig zou zijn. Dat ging niet door, en vandaar dat ik vanochtend bij een jongerenkerkdienst in de kleine kerk te vinden was (bovenstaande foto komt vanaf de website). In deze jongerendienst stonden de werkzaamheden centraal die vier Voorhoutse jongeren deze zomer samen met nog een twintigtal anderen uit de regio hebben uitgevoerd tijdens een werkvakantie in Targu Mures in Roemenie. Dit project is georganiseerd door diaconaal centrum De Bakkerij in Leiden. Een knap indrukwekkend verhaal, ik heb er nooit bij stilgestaan dat in een Europees land als Roemenie het ook nog eens voorkomt dat kinderen nooit naar school zijn geweest. Dat voor het aanstellen van een leerkracht in de gevangenis voor een jaar EUR 600,= ingezameld moet worden. (Dat wordt nu via diezelfde jongeren ingezameld). - Ik schaam me dan bijna dat mijn eigen uurtarief mij per dag al duurder maakt. Het is zonder meer een goed doel, kijk ook eens wat jij kan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten