zaterdag, september 24, 2005

Oosthoutlaan, een verknipte zaak


Na 1 van de heftigste debatten van mijn vijfjarige raadslidmaatschap lijkt er dan nu toch een voorstel te komen om te onderzoeken hoe de Oosthoutlaan verkeersluwer gemaakt kan worden. Ik was met enige scepsis het debat ingegaan, verwachtte een herhaling van zetten omdat het enige dat als onderligger van de discussie diende, het afgestemde raadsvoorstel van juni jl. was. Met een zwakke positie van Voorhouts Belang in dit debat - hoe slim ben je als je publiekelijk meldt dat je fractie hierover tot op het bot verdeeld is- gebruikten CDA en VVD de macht van het getal om (selectieve) afsluiting taboe te verklaren.
Niet dat dat voor mij de enige oplossing zou zijn om de laan veiliger en leefbaarder te maken. Maar onderzoek naar meerdere methoden voor verkeersluw maken en daarvan de meest geschikte kiezen, dat is toch geen raar standpunt ?? Het wil er vooral bij de VVD niet in. De vertraging om tot een oplossing te komen vind ik CDA en VVD nog steeds verwijtbaar, dat ze niet eens de moeite hebben genomen om een alternatief initiatief op te stellen vind ik gewoon lui. We hadden al lang aan de slag gekund. Gelukkig zit de zaak nu niet muurvast meer, en ik wacht met interesse het voorstel waar het college nu mee moet komen, af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten