maandag, september 19, 2005

herhaling van zetten


Voorhout groeit, en met alle nieuwe inwoners erbij wordt het in de bestaande straten ook steeds drukker. Nu is het al sinds 1997 de bedoeling dat de Oosthoutlaan, een drukke verbinding tussen het oude dorp en de A44, zou worden afgesloten voor doorgaand verkeer om daarmee het autoverkeer te dwingen via de randweg - waar istie anders voor?- het dorp te verlaten. Vorig jaar is dankzij een motie van PvdA/D66 al bij twee drukke zebrapaden op een schoolroute het een en ander verbeterd, maar qua luchtkwaliteit en veiligheid zou het gewoon beter zijn als er minder auto's door het dorp en meer auto's erom heen reden. Als voorbeeld dient de verkeersstructuur van Houten.

Een krediet voor een onderzoek daartoe heeft het in juni jl. niet gehaald. 'Dankzij' de afwezigheid van 2 VoorhoutBelangers en mijn eigen fractiegenote was er geen meerderheid gekregen. Het CDA en de VVD zijn tegen. Dat is hun goed recht, maar kom dan wel met een alternatief en doe niet vooral niks. Ze hebben niet eens geprobeerd de onderzoeksvraag bij te buigen Donderdagavond 22 september as. mogen we ons er weer over buigen. Onderlegger? Hetzelfde raadsvoorstel dat in juni de prullenmand in verdween...
Kortom, ik wordt er wel een beetje moe van. Ik kan er wel sarcastisch over doen (en die neiging heb ik wel) maar ik zal toch maar zien of we de discussie nog een opbouwende kant op kunnen draaien. 't Is tenslotte wel de bedoeling dat er wat gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten