vrijdag, januari 27, 2006

kleine oorzaken...


De discussie rondom de 43 amendementen van Trilokaal in de raadsvergadering verliep wat hoirtend, maar wat bruikbaar was komt in een addendum. Van D66 is er 1 van de 3 overgenomen, de commissaris der koningin Jan Franssen heeft de profielschets in ontvangst genoemen -en nog een paar lastige vragen gesteld; wat je ook van hem mag vinden, scherpzinnig is hij wel

Maar toch verliep de eerste "echte" raadsvergadering nog wat hortend. Veel schorsingen en overleg tussendoor. En aan 1 akkefietje lig ik ook ten grondslag.
Wat gebeurde er? Er lag een lijst voor met benoemingen in regionale afvaardigingen en externe vertegenwoordigingen. Holland Rijnland, Milieudienst Zuid-Holland west, Intergemeentelijke Sociale Dienst, dat soort werk. De lijst is in het presidium aan de orde geweest. In die vergadering heb ik Albert vervangen. Het CDA en VVD wilden alle externe vertegenwoordigingen waar mogelijk bij het College van B&W leggen. Ik heb daar geen moeite mee; als raadslid heb je al genoeg andere idngen te doen, je zit als raadslid minder in de dossiers dan de collegeleden, je bent moeilijker door de raad ter verantwoording te roepen. Pragmatisch gezien vind ik het effectiever. Maar laat ik daar binen de fractie een absoluut minderheidsstandpunt bij innemen. We hebben dit als fractie nou net dit van te voren niet met elkaar doorgenomen, en we hebben nogal wat afstemming : ikzelf had het voorstel van de griffie de avond van te voren laat pas in mijn e-mail aangetroffen.

Kortom, late aanlevering, geen afstemming, wel goedkeuring gegeven, en CDA en VVD waren erg verbaasd in de raad dat de PvdA nu "in 1x" iets anders wilde. Wat ontstemming, gesteggel, schorsingen, ik heb mijn foutje toegelicht en excuses aangeboden en de schoonheidsprijs verdient het niet. Maar al met al ook voor mij wel leerzaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten