zondag, april 20, 2008

't Is ook nooit goed


Ik mag graag Springtij in het Leidsch Dagblad lezen. Sterker nog: het is het eerste dat ik in mijn ochtendjas aan de koffie bij het zaterdags ontbijt opensla. Nog voor de eten-rubriek van Jeroen Thijssen in de Trouw. Het is altijd een "eer" als je de satirische rubriek over regionale politiek weet te halen, en dat is me zaterdag voor de derde keer gelukt (de tweede keer in een ruim een maand tijd! Moet ik gaan oppassen?) Maar hun stukje over onze algemene beschouwingen vond ik dit keer wat minder sterk: als ik pleit voor inventieve oplossingen voor bedrijventerreinen in plaats van maar vierkante metertjes erbij te rollen, dan zoek ik niet naar uitstel of een excuus om maar weer eventjes niets aan de Voorhoutse Herenstraat te doen. - Over dat laatste: 't wordt wel eens tijd dat heijmans eens over/met de brug/tunnel komt voor de noordelijke Randweg, dan kan de herenstraat daarna ook eindelijk worden aangepakt.

Nee, laat ik maar concreet aangeven aan wat voor zaken ik denk: kijk maar eens naar iniattieven als deze voor de kop van Noord-Holland of deze in 't Noord'n. OK, beiden in gebieden waar nog meer ruimte is, maar ook minder intensieve bedrijvigheid om de kosten te kunnen dragen. Maar goed, zal dus nog op zoek moeten naar een manier om de noodzaak om spaarzaam met onze buitenruimte om te gaan nog iets beter over het voetlicht te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten