woensdag, maart 08, 2006

de hele verzameling.

Normaal ben ik wel wat huiverig voor de combinatie commercie-verenigingswerk, maar ik heb vanmiddag wel met blijde verbazing rondgekeken op de ruilbeurs van de voetbalvereniging Foreholte. Wat werd er geruild?... voetbalplaatjes. De lokale PLUS-supermarkt heeft tot zaterdag as. een actie waarbij je bij bepaalde artikelen en bij EUR 10,= besteding een zakje met 4 plaatjes van eredivisespelers krijgt. In totaal zijn er 288. Volgens mij is het echt een mega-succes, half Voorhout heeft genoeg wasmiddel en knakworsten tot in het volgend decennium. Nu is Foreholte daar handig op ingesprongen met een ruilbeurs. Ik ben er ook met mijn zoontje heengeweest. Je kon er over de hoofden lopen! Maar in een gemoedelijke sfeer, er werd veel weggegeven en zeker niet op een plaatje meer of minder gekeken. Een aantal bejaarde heren schepte er speciaal genoegen in om uit te delen, ook heel veel moeders em meisjes ruilden fanatiek; het was zeker geen exclusieve mannenzaak. Hoewel er weinig direct nieuwe leden zich bij Foreholte zich hierdoor zullen aanmelden, is het wel goed voor de naamsbekendheid en verlaagt het de drempel toch wel enigszins. Het is ook domweg geweldig te zien wat mensen die hun ultieme doel al bereikt hebben - een vol album!!, spontaan gaan uitdelen. Cohesie ten top. (en dat allemaal vanwege een promotieactie...) Kortom: Voorhout is een rijk dorp - ook letterlijk, gezien de dikke pakken plaatjes waarmee sommigen rondliepen
rondliepen
En toch zint het mij net niet helemaal. Van de 288 moeten er nu namelijk nog 1 hebben: no 55, Paul Matthijs van FC Groningen. (Gelukkig niet no 111, Dirk Kuyt!!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten