zondag, januari 27, 2008

connectie met connexxion


van de week al drie klachten ingeschoten over punctualiteit en informatievoorziening van lijn 208. Maar vanuit Connexxion nog geen boe of ba teruggekregen. terwijl hun internet-klachtenformulier wel degelijk een ík stel prijs op een reactie'vinkje heeft. Maar bloggen helpt wel, want via de parallelimport al wel reactie gekregen hoe het kon dat er dinsdag jl. beide bussen niet vertrokken. (nuance: De tweede schijnt wel gereden te hebben, maar 50 min te laat; ben benieuwd of er nog reizigers dat afgewacht hebben.) Ik blijf nu wel consequent klachten indienen als ik ze heb, en ook de (tijdigheid van) de afhandeling in de gaten houden. Want dat Connexxion deze lijn heeft overgenomen, heeft alles te maken met Europese aanbestedingsregels en rijchtlijnen die de provincies voor hun OV-concessies hanteren. Met als doel: een betrouwbaarder contract, betere prijsvorming, en een meer gegarandeerd kwaliteitspeil van (openbare) dienstverlening. Dat laatste zal Connexxion in elk geval voor lijn 208 nog moeten inverdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten