maandag, januari 11, 2010

Er iets van kunnen bakken en potten kunnen breken

Zaterdag 9 januari werd de 'Agneshove'geopend. Ik heb de hele middag nog regelmatig teruggedacht aan die stormachtige raadsvergadering van 13/14 mei 2004, waarin de plannen voor de agnes vooral verdedigd werden door de nieuwe vestiging voor medische en welzijnsvoorzieningen en daarna door de portefeuillekwestie van de drie wethouders Van Steijn, Hollart en Van Riet. Ik kreeg zaterdag nog een veelbetekenende blik van Wim Hollart toegeworpen toen hij daar in zijn speech aan refereerde. En zaterdag was het na bijna zes jaar, dan zo ver: De ingang haast onvindbaar in het grote gebouw (qua bewegwijzering mag daar nog wel wat aan gebeuren), maar eenmaal binnen is er toch heel wat ruimte voor de stichting Welzijn Teylingen en de Volksuniversiteit. Vooral de pottenbakkersruimte is naar mijn mening behoorlijk riant. En wat er van gebakken wordt? Hele mooie dingen. Kon ik vroeger bij mijn lessen handvaardigheid alleen van dromen...

...waaronder dus deze plaquette, die een aantal deelnemers in het geniep hadden gebakken.
En daarna natuurlijk een hapje en een drankje. Ik heb nog even leuk gekletst met mevrouw Sistermans, de verhuurder van onze eerste woning in Voorhout. Ze zei toen al: "als je er 1 keer woont, wil je er nooit meer weg!" Zou ze na 14 jaar nog steeds meer gelijk krijgen?


 
De pottenbakkersruimte

 
Het computerplein van de Stichting Welzijn Teylingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten