dinsdag, januari 19, 2010

Tegenstrijdig gevoel

Ik begon de avond heel strijdbaar: we gaan er weer een periode voor, we presenteren met Willem de Jong als lijsttrekker het programma van de Partij van de arbeid voor Teylingen 2010-14. Iedereen telt mee!
Na het betoog van Willem werden snel wat foto's voor de Teyding en de Teylinger gemaakt, omdat ik als voorzitter van de commissie Welzijn om 20:00 de commissie moest ingaan. De vragensessie heb ik dus niet meer meegemaakt.

Normaal schrijf ik over de commissie welzijn op mij weblog vrij weinig. Dit omdat ik het belangrijk vind dat ik in die rol als neutraal wordt ervaren. Daarom vond ik het ook een groot compliment dat in de rondvraag Gerard van der Lubbe van Trilokaal dat ook als een van mijn pluspunten noemde.
Gerard bedankte me namens de commissie uitvoerig voor mij stijl van voorzitten en het leiden van het debat. Enigszins voelde ik me in verlegenheid gebracht door zijn complimenten, anderzijds: afscheid?? vanavond?? Ja, het is heel wel mogelijk dat de commissie Welzijn straks een compleet nieuwe samenstelling heeft. Ik weet dat ook wel. Ik weet dat namens de PvdA Hans Goudsmit en Gertrude Krijgsman niet zullen terugkeren. Met hen nog veel meer. Of ik zelf als voorzitter zal terugkeren, is nog niet bekend; er zijn zat rollen te verdelen direct na de verkiezingen. Nu voelt het voor mij niet als het einde van een tijdperk, eerder als het begin van een (campagne-)strijdperk. Kortom het voelde de avond niet als een laatste keer, maar een een laatste keer was het wel degelijk.


Foto Nico Kuyt, met zijn diepzinnige commentaar: "Een boek wordt snel uitgelezen en na die vele vermoeienis der ogen, weer snel vergeten, maar een foto roept met het klimmen der jaren steeds meer het genot van goede herinnering op."



Ik heb trouwens van Gerard namens de commissie een geweldig mooi boek met luchtfoto's van Karel Tomei gekregen, 'Over Holland'. Wel helemaal mijn ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten