woensdag, maart 07, 2007

in alle staten


ach, "in alle staten" valt wel mee. Het verlies van 25% tov vier jaar geleden bij de statenverkiezingen ligt wel in de lijn van de tweede-kamerverkiezingen van 22 november jl. Wel verrassend is de meer dan forse winst voor de SP. Kameraden: gefeliciteerd!

Ik heb me vandaag door de stemwijzer laten leiden. Die lieten je nu ook een kandidaat uitzoeken. Van de verkiesbare kandidaten uit de PvdA ( verrassend: nee, maar wel ex aequo met de Partij voor de Dieren) kwam ik het dichtst uit bij Kirsten Verdel (Rotterdam), en ik denk vanwege het thema sociale woningbouw.

Provinciale-statenverkiezingen: het blijft moeizaam. Zeker een provincie als Zuid-Holland zit een beetje in de zelfde 'best belangrijk'-hoek als Europa. En toch: er gebeuren -inderdaad- best belangrijke dingen. Ons regionale verkeersprobleem zal niet zonder de provincie kunnen worden aangepakt. Een thema als jeugdzorg wordt ook voor een groot deel door de provincie gefinancierd. Ik hoop dat Kirsten ook nog genoeg jonge-hond kan blijven om het stof er een beetje af te blazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten