zaterdag, december 01, 2007

't begin is er


Nu de 'Jacoba van Beierenhof' geopend is, had ik toch een gevoel van hehe, eindelijk. Is er eindelijk een halter af van de Centrumplannen in Voorhout. Toen ik in de herfst van 2000 als groentje mocht aanschuiven bij de werkgroep BHB (Bibliotheek, Herenstraat, Boerhaavekwartier) viel ik met mijn neus gelijk in de boter van moeizame onderhandelingen met projectontwikkelaars. Hoeveel avonden we ons door toenmalig burgemeester de Ronde wel niet hebben laten bijpraten over de verschillen van inzicht met ING over de exploitatie-opzet, hoe we vlak voor de verkiezingen van 2002 nog een plan aannamen dat een jaar later vanwege de waterhuishouding en spoorweglawaai linea recta richting prullenbak kon, hoeveel gedoe we nog over de ontsluiting hebben gehad - maar wel in de veronderstelling dat de noordelijke randweg er wel zou liggen als deze winkellocatie geopend zou worden. Ben heel benieuwd hoe de verkeersafwikkeling met een nog vol bereden Jacoba van Beierenweg zich zal houden. Op de momenten dat ik er gisteren en vandaag langs kwam, viel het nog mee.

Het is mooi geworden, ook al is het de afgelopen weken een grote parkeerchaos van alle aannemersbusjes geweest, en moeten de appartementen boven de winkels nog worden afgebouwd. De bushalte staat weer op de goede plaats, nu het weggefreesde en te verplaatsen zebrapad weer opnieuw spuiten. Geen onbelangrijk detail, trouwens.

Ballonnenwedstrijd op het parkeerterrein bij de opening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten