zondag, maart 29, 2009

TOP!


Drie weken voor de officiële opening van sporthal ‘ De Korf’ was gisteravond de laatste wedstrijd van het eerste eredivisieseizoen van TOP. Voor TOP stond er niets meer op het spel, maar het is al een hele prestatie dat ze zonder beslissingswedstrijd als debutant in de hoogste divisie kunnen blijven. Voor de tegenstander, Deetos, was een punt nodig om uit de gevarenzone te blijven. Tweehonderd man publiek mee, met dweilorkest: ik was doof toen ik thuis kwam! Maar ondanks dit fanatieke gesupporter is het wel beschaafd: veel ernstiger dan “Deetos moet een liedje zingen, hi-ha-ho!” werd het niet.
Ik heb er de (korf)ballen verstand van, en was ik blij naast Hans Goudsmit, zelf ook een ex-korfballer, te zitten. Al had zelfs hij het soms te kwaad met mij uit te leggen wat de scheids nou weer had besloten. Wil je bij een voetbalwedstrijd nog wel eens een fase hebben dat je denkt: wie haalt er koffie/bier, bij korfbal moet er binnen 25 sec gedoeld worden anders mag de tegenstander de bal hebben. En dat leidt tot een vrij snel spelletje. En bloedstollend werd het ook nog: stond TOP na 20 minuten met 10-5 voor, Deetos kwam aardig bij en na een nek-aan-nek race eindigde de wedstrijd in 20-20. Aangezien die voor Deetos betekende dat er geen beslissingswedstrijd hoefde te worden gespeeld, brak er een uitzinnige hospartij uit.
Kortom, ik heb me prima vermaakt. De nieuwe sporthal ziet er ook sober, maar wel goed uit. Hij heeft zelfs een klimmuur! Kortom, ’t is helemaal TOP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten