maandag, juni 01, 2009

Fiets!(2)


Een raadslid moet zich met hoofdlijnen bezighouden
Een raadslid moet zich met hoofdlijnen bezighouden
Een raadslid moet zich met hoofdlijnen...

Maar er zijn zo van die details in de uitvoering die me razend kunnen maken.
Wat is het geval? Mijn kinderen gaan op school in het Clustergebouw langs de Jacoba van Beierenweg, en in de dependance in het Amadeusgebouw 100 me verderop. Daar tussen ligt een (kort) fietspad. De gemeente heeft, “ vanwege klachten over bromfietsers” op dat fietspad een fietssluis geplaatst. Van die onmogelijke dingen waarvoor je als fietser moet afstappen om een slalom uit te voeren. Ze hebben niets, maar dan ook niets met het bevorderen van comfortabel fietsen en doorstroming te maken. En ja, ik heb er wel enige allergie tegen, ook tegen die bij de Krooshof en de Beethovenlaan, om er eens twee te noemen waar ik met enige regelmaat langskom.

Nu wordt dit fietspad langs het amadeusgebouw nog weinig gebruikt, omdat de wijk Hooghkamer nog niet is gebouwd, op een paar tijdstippen na: juist ja, het brengen en halen van kinderen naar school. Wat wij ouders toch vooral het liefst op de fiets moeten doen. En dat is dus geheid chaos, en ook nog eens vlak voor een driesprong met de Engelselaan die binnenkort nog gereconstrueerd moet worden vanwege de verkeersveiligheid. En dit is nu typisch zo’n constructie die, op de spitsuren met al die kinderfietsjes, de ouders doet besluiten toch maar met de auto te gaan, want die kun je tenminste op het parkeerterrein naast sporthal de Tulp nog prima kwijt.

ls er al een serieus probleem zou zijn met bromfietsers (vraag ik me dus ernstig af: van waar naar waar zou dat verkeer moeten lopen? En bij het fietspad staat keurig een bord dat bromfietsers er gewoon langs mogen), pak dan het hele kruispunt in 1x aan. En als je al iets wil doen, ontwerp het dan tenminste een beetje fietsvriendelijk.

Maar goed, een raadslid behoort zich met de hoofdlijnen bezig te houden.
Een raadslid moet zich met de hoofdlijnen bezighouden
Een raadslid moet zich met de hoofdlijnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten