maandag, juni 01, 2009

In Europa.


Zaterdagochtend vroeg, kom ik Jos Warmenhoven, befaamd plaatselijk architect en buurtgenoot tegen. “Joost, wordt het niet eens tijd dat jij Europa in gaat? Als ik nog zo jong als jij was, wist ik het wel.”
Blijkt-ie net een excursie met de rotary naar Brussel te hebben gehad, naar het Europees Parlement. En enthousiast teruggekomen. Ik vat het maar op als een groot compliment, dat-ie mij dat soort zaken ook toe zou vertrouwen. Of dat Jos mij toch nog jonger inschat dan ik ben. Of zou hij me toch uit Teylingen weg willen hebben…
Ach, beroepspoliticus is al geen baan maar een (honden-)leven. En in Brussel helemaal, want je wordt toch verpoot uit de grond waar je wortelt, en moet je met bijna 30 andere nationaliteiten buigen over zaken over worteljam en de grootte van de keukens van verzorgingstehuizen. En als je belangrijk wordt, ook over immigratiepolitiek en luchtverontreiniging. Heel belangrijk, maar ook taai en complex. Kortom, Brussel zal het voor mij zeker niet worden.
Lastig, met die verkiezingen trouwens komende donderdag. Stem je PvdA, stem je ook voor de fractie waarin ook de declaratiecultuur van Labour terugkomt. Stem je CDA, stem je voor Berlusconi, Stem je D66, stem je via een lijstverbinding ook voor Hans van Baalen (goed politicus, maar niet mijn pakkie-an en met de ongelukkige uitlatingen van Mark Rutte over de Holocaust-ontkenning toestaan…).
Kortom, ik ga het erg bij mijzelf houden. Biologische landbouw, groene energie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten