maandag, mei 31, 2010

Bedrijventerrein

't IS toch een locatie waar je normaal niet zo heel snel binnenkomt: het bedrijfsreastaurant van de Akzo. In het kader van: het-bestemmingsplan-komt-naar-je-toe-deze-zomer was de inloopavond voor het nieuwe bestemmingsplan bedrijventerreinen bij de lakfabriek georganiseerd. De Akzo / Sikkens is ook wel met afstand het grootste bedrijf van Teylingen, dus wel een toepasselijke plek.. Eenmaal binnen heb ik me toch wel staan verbazen over hoe lastig soms plankaarten te lezen zijn. Maak ik een opmerking naar mijn buurman voor de tekening :"Als je deze symbolen bij de layout van een vliegtuigcockpit zou gebruiken, dan zou je geheid neerstorten,", blijkt hij toevallig een bedrijf in het bouwen van cockpitsimulatoren te hebben opgericht. Dat loopt toch heel aardig loopt. Zo zit je dan opeens over de verschillen tussen een Boeing 737-200 en 737-800 te kletsen. En hoe dat toch in Sassenheim weer 65 banen heeft opgeleverd.

Waar ik minder van gecharmeerd ben, is de geplande bouwmarkt naast station Sassenheim, net naast het viaduct onder de A44 door. Ik zou verwachten: probeer die locatie te gebruiken om ook woon-werkverkeer naar Sassenheim toe te trekken. Dan heb je mooi een treinzetel totaan en vanaf Sassenheim bezet, gezien de te verwachten onderwijs- en forenzenstromen. Maar nee, de keuze voor een bouwmarkt is gemotiveerd door de 'sociale controle' die er van uit zou gaan. Ik vind het redenering dat dit de sociale veiligheid zou verhogen niet helemaal sporen. Sterker nog: zou het niet eerder andersom gelden, dat het ook types aantrekt die voor het makkelijk verhandelbare gereedschap gaan? En aangezien er toch nog een viaduct tussen een dichte doos van de bouwmarkt en het station is, is er vanuit de bouwmarkt sowieso geen enkel toezicht op wat er op en rondom de perrons gebeurt. Maar goed, misschien ben ik ook nog wel teveel geografisch gehandicapt om hier overheen te stappen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten