maandag, november 07, 2005

Mislukte massage, toch een goed gevoel


Vanavond een lange zit gehad in het Palace-hotel in Noordwij. In een vijfsterrenambiance confereren over de toekomst van de Haarlemmermeer en wat de Bollenstreek daarin kan betekenen. Oftewel de politieke conferentie over de gebiedsuitwerking waarover ik al eerder heb geschreven. Kortom, hoewel het belangrijk genoeg is om erbij te zijn, voelde ik me wel ongemakkelijk dat er zoveel (overheids-)geld in gaat zitten om lokale politici te bewerken om mee te denken. Voor mij mag, moet dat ook eenvoudiger kunnen. Met stijl is anders als met overdaad.
Mijn scepsis is vanavond eigenlijk alleen toegenomen. Wat heeft de Bollenstreek er nu bij te winnen om nog eens 10-20.000 woningen extra te bouwen voor de noordvleugel van de Randstad, naast de 10.000 die we voor eigen behoefte al moeten realiseren? Wat moet er allemaal niet voor extra wegen bijkomen om de oost-westverstopping die ons elke dag al parten speelt, te verhelpen als we er nog eens 20-25.000 werkenden bij krijgen? En dan moet het ook nog allemaal snel-snel omdat de minister van VROM nog voor het zomerreces op de reactie van de streek moet kunnen antwoorden. Kortom, de minister heeft nog tot de zomer, de gemeenteraad van Voorhout nog drie dagen om na te denken over een concept-reactie. Kan er ook nog wel bij. Eerst morgen maar commissie Welzijn, sport en Financien, waarin ik als voorzitter van de rekenkamercommissie het rapport Milieustraat - afval weg mag toelichten en voor de rest van de vergadering Mijn fractiegenote Renee zal waarnemen...

Hoogtepunt van de avond: ik heb mijn ex-huisgenote Annemarie, waarmee ik tot zomer '93 in 'De Hooge Stoep' in Amsterdam gewoond heb, na jaren weer eens gesproken. Ze werkt tegenwoordig bij het ondersteunende communicatiebureau van vanavond. Nog altijd dezelfde, goedlachs, gelukkig gelukkig, inmiddels ook al moeder. Ging ik toch nog met een goed gevoel naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten