zondag, november 20, 2005

Zover het woord reikt


en dat is op de lokale radio 'Holland Centraal' iets verder dan alleen het gesproken woord. Iets, want ik heb niet de illusie dat op zondagmorgen heel Teylingen aan de stereo gekluisterd zit om aan de lippen van de vijf aanwezige lijsttrekkers in te hangen. Maar als generale repetitie voor ons televisiedebuut volgende week zaterdagavond was het een goede gelegenheid.




Aan Albert Vink -op de foto rechts vooraan met rode sjaal- kon alleen zijn vrouw Sanneke merken dat hij een zware week met drie afgesloten CAO's achter de rug had. Albert deed het goed, op gebied van burgerparticipatie zelfs uitstekend. Op deelpunten blijkt kennis-ter-plekke de doorslag te geven (of je met een gelede bus aan de Sassenheimse kant van de beoogde stationslokatie wel of niet kan keren... Albert wist het, gelukkig weet ik zelf dat wel weer over het station in Voorhout).

Zelden werd het debat fel, alleen rondom groen (VVD vs Trilokaal, wie nu de groenste was en of Haagse politici betrouwbaar zijn) en rondom een eventuele woningbouwtaak die voort zou kunnen komen uit de gebeidsuitwerking Haarlemmermeer-Bollenstreek (VVD en PvdA willen niet, Trilokaal werpt zich opeens wel op als 'redder van de regio', CDA wil misschien en D66 bleef bij deze tussenstand van 2-2 stil) ontbrandde het vuur.

Ik neem nog wel een paar puntjes mee voor het debat op dinsdagavond aanstaande 20:00 in restaurant Boerhaave, dat ik mag doen. Ik heb in elk geval vanmorgen driftig meegeschreven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten