donderdag, maart 04, 2010

iedereen telt mee

Och, och , och wat is het zuur wanneer je met 2141 stemmen 3 zetels haalt, terwijl je er met 2142 stemmen vier zou hebben... een beetje renpaard doet het op vier benen toch beter dan op drie. Nu moeten we Cock Lafeber node in de gemeenteraad  gaan missen. Terwijl hij juist nog opperde: "Laten we D66 wat meer aanpakken, dat is onze grootste concurrent!"
Laat ik wel wezen: D66 heeft een hele mooie overwinning behaald, door van 1 naar 4 te stijgen. zeker ook een gevolg van de alom tegenwoordige rose Marie Keijzer.  En ook de VVD gun ik op zich een overwinning, gezien hun knappe en uitermate goed voorbereide en permanente campagne. zo hoort het . Maar die tweede restzetel van hun....die had naar mijn gevoel toch eigenlijk rood in plaats van oranje moeten zijn. En onder de nieuwe raadsleden verwelkomen we ook Ed Wegman van Trots op Nederland en Frans Nederstigt van de Christenunie. Ik hoop dat ze als eenmansfractie zich net zo weten te laten zien als D66 de afgelopen 4 jaar.

 Stemmen tellen anno 2010, verkiezingsbureau Bestuurscentrum.

De Partij van de Arbeid heeft een fors deel van de avond op net-aan vier zetels gestaan. Dat maakte me behoorlijk opgetogen, dat we het verlies hadden weten te beperken. Ik heb Michel van Delft nog met een bloemetje bedankt voor zijn vele campagnewerk, juist ook met een grote ploeg mensen voor wie bijna iedereen het allemaal nieuw was. Gisteren was de spirit wel: we moeten gaan doorpakken. We hebben elkaar in de afdeling weer gevonden, laten we dat ook gebruiken. De inzet van Michel was een cadeautje, het redactiewerk van Dick, de training van William, de valentijnskaart van Marijke, het Warmondse netwerk van Gerard, het folderen van mijn dochter, de vele leuke gesprekken aan de deur, in de dorpen, op het perron,  met jullie allemaal. En ja, wie stemmer 2142 toch had moeten zijn...

 Moe, maar toch aardig voldaan: michel in de vroege ochtend van vier maart.

Het SMS'je van Gerrit van der Meer om 02:00 kwam wel best hard aan. Maar ja, de kiezer geeft gelijk. It'ain't over till the fat lady sings, en dat is als iedereen is meegeteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten