zondag, maart 21, 2010

Rare jongens

, die automobilisten. Sinds een week of 2 is de Herenstraat voor doorgaand verkeer afgesloten vanwege de reconstructie. Met grote gele borden aangegeven dat die route niet beschikbaar is. toch wijkt er veel verkeer uit via de woonstraten Beukenrode - Boekenburglaan - Schoonoord. Nu heb ik op zich niet zo'n probleem met dat er tijdelijk iets meer verkeer voor de deur langs  rijdt. Ik kan er ook nog nog wel de humor van inzien als lijn 59 van Connexxion hier in de straat verdwaald is. Laat staan de touristenbussen die de komende weken te verwachten zijn...

Maar blijkbaar is het feit dat je duidelijk door een woonwijk rijdt, voor heel veel automobilisten geen enkele aanleiding om het vooral wat rustiger aan te doen. Er wordt opeens echt een stuk harder gereden dan bij het normale buurtverkeer. Dat is met fietsende kinderen en parkeren op de straat zelf gewoon geen gelukkige combinatie.Ook niet voor de pneumatische telslangen die zijn aangebracht: die waren al weer uit de straat gereden... (Heb ik al aangemeld bij meldpunt leefomgeving). Vanwaar die behoefte om het gaspedaal te gebruiken in een omgeving die er overduidelijk niet geschikt voor is? Laat ik het er vooralsnog optimistisch op houden dat het een leereffect is: wie echt vaker haast heeft, zal wel leren om buitenom te rijden.

Nog even een noot in de zijlijn: ik vind dit nu in mijn eigen straatje niet erger of minder erg dan de Jacoba van Beierenweg, de Teylingerlaan, de Westerstraat in Sassenheim of de Herenweg in Warmond.  Het is meer de verwondering omdat ik het vanuit mijn werkkamerraam nu gewoon zie gebeuren.

2e noot in de zijlijn: dit is mijn 500e weblogje!

1 opmerking:

  1. Hallo naamgenoot,

    gefeliciteerd met je 500'se blog. Ik lees ze regelmatig met interesse.

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen