dinsdag, maart 30, 2010

leesvoer

Nee, nog geen stapels met stukken. De eerste commissieronde begon zelfs met een magere agenda: voor ruimte was de hoofdmoot het onderzoek dat een verdiept spoor dan wel spoortunnel onhaalbaar is( in lijn met wat ik in september in de commissie betoogde), bij Welzijn was de aanleg van twee kunstgrasvelden nog het spannendste onderwerp - Alhoewel ook het burgerinitiatief van Bart de Jong over Teylingen Fairtrade gemeente nog een aparte wending kreeg - maar daarover meer in een ander blogje.
Ik ben namelijk net 40 geworden. En ik heb van mijn mijn gasten een klein boekenplankje vol zware kost gekregen: Betrand Russell in stripvorm, brieven aan hun kinderen van diverse bekende Nederlanders, biografieën van Pieter Jelles Troelstra en Prins Bernhard, 2x het boek 'waarom is de burger boos?' van Maarten van Rossem - zeer lezenswaardig, maar dat had ik al. Zijn ironische filering van wat dan de joods-christelijk-humanistische beschaving zou moeten zijn waar populistische bewegingen prat op gaan, was een glimlach waard. De behandeling van shell shock bij soldaten in de 1e wereldoorlog, de missie en visie van Nelson Mandela. En van de boekenbonnen kan ik nog het boek van Cohen dan wel Lodewijk Asscher halen... of toch maar wat luchtigers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten