maandag, oktober 10, 2005

Er zijn nog tientallen wachtenden voor u...


Vanochtend weer eens ervaren hoe kwetsbaar de ontsluiting van Voorhout is. Al enige weken ligt de kruising in Sassenheim bij de van Pallandtlaan eruit vanwege de aanleg van een rotonde. Ik ga 's ochtends regelamtig met de bus naar mijn werk op Schiphol, maar doe er nu wel een half uur langer over. Eerst de Oosthoutlaan die vaststaat, dan Sassenheim in, dan dezelfde weg er weer uit. Lopend ben je uiteindelijk sneller van de Herenstraat in Voorhout bij de Warmonderdam. Wethouder van Steijn heeft aql manmoedig de gemeente Sassenheim op haar verantwoordelijkheid gewezen om de verkeerslichten af te stellen en voorziet een invasie van Noordwijkers die van ON ZE randweg misbruik maken.


Ik vermoed dat er iets heel anders aan de hand is: ik denk dat veel eerder automobilisten uit Sassenheim de boel verstoppen, voornamelijk door de Parklaan/Rijksstraatweg te vermijden. Vanochtend stond het namelijk in Voorhout al bij de C1000 vast, maar voor de stoplichten richting Sassenheim GEEN wachtrij De andere kant op stond het vast van ongeveer de katholieke kerk in het centrum tot diezelfde Warmonderdam. Oftewel: op welke gegevens baseeert Van Steijn zich nu eigelijk?


Ik denk, dat we nog twee weken onze ziel in lijdzaamheid moeten bezitten, we moeten wat eerder van huis of wat langer doorwerken, en vooral bidden dat het op de A4/A44 deze winter ook niet al te vaak vastloopt. Tenslotte zijn slecht rijdende automobilisten die teveel bellen, te weinig afstand houden etc. een veel structurelere bron van ellende dan de gemeente Sassenheim.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten