zaterdag, december 24, 2005

Ei gelegd


We zijn eruit! Terwijl het gemeentehuis ongeveer leeggeruimd werd waar we bij zaten, is er toch tot een coalitie gekomen waar ook de PvdA van deel uit maakt. Rood-groen-blauw: Prisma-coalitie? Gerrit van der Meer mag het gaan doen met een niet onaardige portefeuille, maar daarover meer in de presentatie komende woensdag. Details over hoe-wat-waar volgen nog.


Gerrit van der Meer



Ik zal mijn zoontje Jelmer kunnen vertellen dat ik dus niet beroemd wordt (zijn enkele Blogs terug). Dat is een beslissing in onderling overleg geweest, Vooral omdat Gerrit zich wel per 2 januari aanstaande fulltime vrij kan maken en ik bij mijn werkgever nog het een en ander moet afbouwen. Mijn manager dacht daar absoluut in mee, maar voor bepaalde zaken zijn gewoon borging en overdracht onontbeerlijk en dat heeft gewoon even tijd nodig. Het zij zo. Mijn persoonlijke ambitie is ondergeschikt aan partij- en gemeentelijke belangen.

Het was in elk geval een verrijkende ervaring om de coalitie-onderhandelingen te voeren en dit samen met Albert te doen. Ik vind dat Albert goed heeft laten zien waarmee hij zijn geld verdient, op het juiste moment toegeven, op het juiste moment poot stijf houden. En ik wens een ieder, die ooit een auto zal kopen van Ard van der Steur, ook veel sterkte. (Ard: dit is als een compliment bedoeld!)

Ik zal er in elk geval niet rouwig om zijn dat ik de komende tijd niet meer al om 07:30 's ochtends aan de vergadertafel hoef aan te schuiven. Zeker niet als het de avond van te voren ook al na twaalven is geworden vanwege andere politieke activiteiten.

Ik ga in elk geval samen met Hans Goudsmit de commissie Ruimte doen. Daar heb ik ook veel zin in. Hans kennende gaat dat gezellig worden.

Gerrit, gefeliciteerd met je komende benoeming, veel succes gewenst! alle anderen: fijne Kerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten