zaterdag, september 27, 2008

Wat een vorkje prikken al niet vermag


Woensdag was in de 'Haagsche Schouw' in Leiden een informele lunch met Provinciale-Statenleden gepland, omdat zij die dag een werkbezoek hadden aan het gebied Kloosterschuur-Trappenberg. De provincie moet, om de extra kassenbouw mogelijk te maken, ook het streekplan daarvoor herzien. Normaliter is dat niet een type bijeenkomst waarbij je me snel zult vinden, omdat er in dit land ook nog wel iemand aan het werk moet. En eerlijk gezegd: als ICT-architect is het bij mijn werkgever NOOOIT rustig. Maar goed, omdat mijn eega een cursusdag had en de kinderen op woensdag ook nog van hot naar het gebracht moeten worden, verenigde ik het nuttige met het nuttige. Ik nam een dag vrij en kon zo toch naar de Haagsche Schouw.

Altijd weer leuk om oude bekenden als partijgenoot Martin Loose te spreken, helemaal omdat hij gewapend met zijn Provinciale Bosatlas schaal 1:50.000 het gesprek inging. Ik had me al helemaal voorbereid op een kruisverhoor als: "Waarom stelt Teylingen zich nu zo stug op", maar niets van dat alles. Integendeel! Martin was niet het enige statenlid dat met priemende vinger naar de gestippelde randweg om Rijnsburg op de plankaart wees en zei: "Wat doet die weg daar?" - Pas die ochtend hadden de Statenleden namelijk in een gesprek met omwonenden in het kassengebied gehoord van het voornemen om een randweg ten noorden van Rijnsburg aan te leggen. Blijkbaar is de gemeente Katwijk in haar lobby ook even vergeten om naar het Zuid-Hollandplein in Den Haag af te dalen.

Kortom, driekwart van het gesprek ging helemaal niet over kassen, maar over verkeer. En of het wel zo nodig is om extra dwarsverbindingen aan te leggen, in plaats van de huidige te verbeteren. Kan nog een aardige worden, die 9e streekplanherziening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten