dinsdag, november 11, 2008

De kracht van de herhaling


Gisteravond de 8e wijkmarkt alweer. dit keer bezochten we Sassenheim-zuidoost, maar de rondwandeling heb ik even aan mij voorbij laten gaan. Die was namelijk tussen 6 en 8 uur ´s avonds gepland, en met nog redelijk jonge kinderen en het feit dat met de wintertijd het toch al behoorlijk donker was, koos ik maar even voor de andere schaal in de werk/privebalans (ja, soms is politiek geen hobby maar werk).
Toch bleek in de loop van de avond dat Teylingen al behoorlijk leert van eerdere wijkmarkten. Herhaling binnen een korte tijd loont dus. In vergelijking met de vorige avondsessie in @hok in Voorhout, kwamen de bezoekers veel meer zelf aan het woord. En dat levert meer inzicht in wat er `leeft` dan alleen eigen thema´s opnoemen. zo was er opvallend weinig reactie op het sluiten van de milieustraat in Sassenheim, maar des te meer op sluipverkeer en hangjongeren

Puntje dat ik meeneem van de avond, zijn de mogelijke gevolgen voor het verkeer op de kwekersweg bij opening van het station Sassenheim. was ik zelf niet zo op gekomen, want waarom zou je naar het station de auto nemen vanuit Sassenheim-oost, als het even goed met de fiets kan? Maar toch, de zorg van de aanwonenden daar kan ik goed begrijpen. Ook het gebruik van het tunneltje langs de zandsloot voor langzaam verkeer en voor evt parkeren bij Sporthal de Wasbeek zou ik wel aardig vinden, maar ik vraag me af of dat budgettair nog kan na de nog te realiseren aanpassingen voor Connexxion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten