zondag, november 30, 2008

waterschapsverkiezingen


24% opkomst, 10% fout stemmen: 't verdient geen schoonheidsprijs. Blijkbaar is het organiserend comite niet behept met enig gevoel voor gebruiksgemak, wil je zelfs onder zo'n beperkte club van fans nog zoveel fouten uitlokken.

Ik heb er zelf ook lang over getwijfeld of ik zou stemmen. Ten eerste: wat valt er in de waterschappen nou te stemmen qua beleidsvrijheid? Je stemt toch ook op de proviciale wegbeheerdienst en de voedsel- en warenautoriteit? Ten tweede vind ik zelf dat de waterschappen, ook al is het een even oud orgaan als de klompendans en het haringkaken, zouden moeten opgaan in de provincie.
Was er vorige week zondagavond eindelijk uit dat toch maar op de nummer 5 van de PvdA, Willem de Jong, zou stemmen, omdat hij dat prima zou kunnen en ik het hem ook wel gun. Puur een persoonlijke bemoediggingsstem. Blijkt dat het stembiljet qua de termijn, op de kandidatenlijst genoemd als eindigend op 25 november, met de reeds vertrokken buslichting had meegemoeten. Het spijt mij,Willem, 't is toch niets geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten