maandag, november 24, 2008

vooral doorgaan


Tja, en dat zet je gelijk wel weer aan het denken. Over twintig jaar ben ik hopelijk echt afgelost als raadslid. En wat in 2010? Ik doe er niet geheimzinnig over, en het is in de politiek -net als in je werk- ook goed om je te beraden over je eigen pad. In 2010 doe ik de nevenfunctie van gemeenteraadslid bijna 10 jaar. Hoewel het tot nu toe ook omvliegt, is dat ook wel best een lange periode. Dus denk ik na over mijn opties. Wil ik nog een keer? Wat betekent dat voor mijn gezin en mijn carriere? Wil ik ook weer meer tijd hebben voor wat minder uit de hand gelopen hobbies? Is wat de lokale PvdA wil, ook wat ik wil? Blijft het leuk?

Hele normale vragen, waar ik zo nu en dan met intimi op reflecteer. En waarvan ik vind dat elke politicus REGELMATIG op moet reflecteren, niet alleen wanneer er weer een kieslijst moet worden gevuld. Want als er 1 ding is dat niet bestaat, dan is dat vanzelfsprekendheid in de (lokale) politiek. Dus denk ik nooit aan stoppen en altijd aan stoppen, nooit aan doorgaan en altijd aan doorgaan. 1 ding speelt wel mee: ik moet het leuk blijven vinden, voor mijzelf uit het raadswerk ook plezier en positieve energie uit kunnen blijven halen. Want wat dat betreft, schuilt er ook in een sociaal bewogen politicus altijd wel een klein "egoistje".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten