woensdag, februari 03, 2010

In de Linkse kerk

letterlijk, bij de regiobijeenkomst van de PvdA-afdelingen Noordwijkerhout, Lisse, Hillegom en Teylingen. we waren te gast in 'De Hoeksteen', een kerkgebouw naar ik schat uit de jaren zestig in Hillegom. En dan sta je achter het katheder te 'preken'. De training van William Lengton wierp zijn vruchten af, want ook van wildvreemden kreeg ik te horen dat mijn betoog over 'Duurzaamheid in Teylingen' helder en tot the point was.
En eigenlijk is het simpel: beantwoord drie vragen en rond het mooi af. Ik heb gesproken over het bouwen in de kernen, om het landschap vrij te houden, de ambitie voor de eigen energie-opwekking en dubbel ruimtegebruik op bedrijfsterreinen.En daarbij het motto van de strategische visie 2040 van Teylingen erop geplakt: "The best way to predict the future is to create it" - Abraham Lincoln.

Het was trouwens ook plezierig om Diederik Samsom te horen speechen. Een van de 'rode ingenieurs' waarvan ik hoop dat ze de Partij weer terug omhoog zullen stuwen.Een uitgebreider verslag is te vinden op de website van de PvdA-afdeling Hillegom en ook binnenkort op onze eigen website.

Ik kreeg een vraag, waarom de PvdA niet een ruimhartige toekenning van woonwaarde aan huiseigenaren of mensen in de prive-huursector heeft gesteund. Ik heb daarop geantwoord dat er sowieso verschrikkelijk veel gegadigden zijn voor sociale-huurwoningen, en dart een fors voordeel voor de ene groep ook andere groepen die het net zo hard nodig hebben, of misschien wel harder een even fors nadeel betekent. Voor de vraagsteller was dit punt het reden om helemaal niet te gaan stemmen, maar ik hoop van harte dat hij zich toch nog bedenkt. Ten slotte gaat politiek ook nog wel over meer dan woonruimteverdeling.

 
Het forum, met van links naar rechts: Annemieke van Dijk (Hillegom); ik;  Leon Floor (Noordwijkerhout), Guus Mesman (Lisse), Dagvoorzitter Jan Veenman en Diederik Samsom achter het katheder. Kleine noot: het licht gloort ! 

 
vlnr: ikzelf, Marijke Haroun, Diederik, Cock Lafeber en Esther de ridder

Beide foto's gemaakt door PvdA afdeling Hillegom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten