dinsdag, februari 16, 2010

Verkiezingsdebat in het Rijnlands Lyceum

Een heksenketel: tussen de 200 en 300 scholieren in de aula, die 'moeten' luisteren naar een verkiezingsdebat van 7 partijen. En ja, Sabrina van der Lubbe, kandidate voor de VVD. Net twintig en tot twee jaar geleden nog leerling van het Rijnlands Lyceum. Ze kreeg alleen daarom al een ovatie van het publiek. Een hele zaal die vooral met VVD-papiertjes als eindkeuze wappert. OK, nu zullen Willem de Jong en ik geen schoonheidswedstrijd meer winnen. De tijd dat ik ooit een modeshow liep voor een Groninger kindermodezaak ligt heel ver achter mij.  Maar uit de slotstemming van het debat kwamen we toch als een goede tweede uit de bus. De Zaal toonde in de tussentijdse peilingen bij het debat over veiligheid - toch traditioneel niet het eerste  thema voor de PvdA - de meeste papiertjes met de roos-in-de-vuist. En dat met als opponenten (TriLokaal en TON) die zich juist op dit punt willen profileren.
Voornaamste debatthema's: de openingstijden van de kroegen, de controles van de politie en -had ik totaal niet verwacht-  haperende openbare verlichting. Gerrit van der Meer lichtte me na afloop toe dat de NUON inderdaad problemen daarmee heeft... Waar je als gemeenteraadslid al niet voor verantwoordelijk wordt gesteld. Maar goed, weet Gerrit ook, dat dit juist voor meisjes WEL een belangrijk punt is om zich thuis te voelen in Teylingen, dus ik verwacht dat hij het nog wel richting NUON meeneemt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten