zondag, november 19, 2006

poten in de modder


Soms denk je als lokaal politicus : "Waar doe ik het allemaal voor?". Zeker als je campagne moet voeren in een gebied waar je partij bepaald niet in 'grassroots' gebied zit. Als JP de MP de campagne afsluit met het tendoophouden van een bloem in Lisse, dan voel je je als rasechte sociaaldemocraat een klein beetje eenzaam worden...

Zonder gekheid, omdat mijn echtgenote dit weekend er niet was heb ik de campagne maar even aan mij voorbij laten gaan voor wat huiselijke plichten. Ik zat dus zondagmiddag niet bij Wouter Bos in Leiden, maar trotseerde de regen met mijn tweeling voor die andere 'rooie', namelijk de Goedheiligman. En van hem weet je, in tegenstelling tot het CDA, ten minste zeker dat het Zoet komt.

Dit jaar was van lokatie gewisseld; de Sint kwam nu (bij wijze van experiment) aan in een weiland in de Boekhorstpolder, waar een tijdelijke aanlegsteiger was aangelegd. Zo sta je dus letterlijk tot aan je enkels in de modder. Het hele tafereel krijgt daarmee ook nog een archaisch-dorps karakter, net alsof even de Randstad en de 21e eeuw nog iets is van heel ver weg.

De pietenband, nu ook zwart van onderen.


Burgemeester Schelberg kweet zich trouwens prima aan zijn (door Warmond een jaar geleden geeiste!) zondagse representatietaken.

1 opmerking:

  1. Tja, die echte rooie met baard is ook echt belangrijk....
    Hier kwam hij met een helicopter... Tja, het blijft het Gooi he.

    BeantwoordenVerwijderen